Forside Hero

Valget i USA 5. november 2024

Hvorfor beskæftige sig med det amerikanske valg?

Af mlm

Det amerikanske valg har stor betydning, ikke kun for USA, men også for resten af verden. Politiske beslutninger truffet i USA kan have global indflydelse på områder som økonomi, miljø, og international sikkerhed. For at forstå disse dynamikker og deres mulige konsekvenser, er det interessant at følge med i det amerikanske valgsystem og de aktuelle politiske debatter. Her på biblioteket har vi samlet en række nyttige links og bøger, der kan hjælpe dig med at dykke dybere ned i emnet, uanset om du er nybegynder eller allerede har en god forståelse af amerikansk politik.

Hvis du gerne vil følge med i valget via de amerikanske medier, så kan se de amerikanske aviser via databasen PressReader. Her er 90 dages arkiv og fri adgang til at læse avisartikler fra mange forskellige lande.

Via Infomedia (på biblitoeket) eller artiklesøgning på bibliotek.dk kan du finde danske avisartikler om det amerikanske valg.