Læringstilbud til Gymnasie & HF

Lærer er altid velkomne til at henvende sig ved ønsker om samskabelse af læringstilbud eller rundvisning på biblioteket sammen med deres elever.

Henvis elever til siden 'For studerende'

Ved de store opgaver har elever og undervisere mulighed for at bruge biblioteket som sparringspartner. Eleverne skal starte deres søgning på skolebiblioteket og i-bogsportalen, herefter finde vi bøger på Struer Bibliotek, det der ikke findes her bestilles hjem via bibliotek.dk.

Besøget på biblioteket handler ikke kun om at finde bøger, men det sender eleverne gennem reference interviewet hvor de forud for vejledninger får afklaret nogle af deres hv-spørgsmål (hvorfor, hvornår, hvilke fag, hvem osv.). Derfor er der mulighed for at henvise eleverne til 'Book- en tid' tilbuddet hvor der sættes en halvtime af til at søge sammen og finde ud af hvilke interesse punkter der kunne være for en opgave og om der findes litteratur til området.