Skriv

Forfatterkursus for 12-15-årige (6.-9. klasse)
Skriv - forfatterkursus: 500 DKK
Bibliotek
Struer Bibliotek

Smedegade 1-7
7600 Struer
Danmark

Skrivekurset starter 6. november 2024 og slutter 5. februar 2025. De unge mødes 12 onsdage á to timers varighed.

Skriveholdet er for dig, som elsker at finde på lårklaskende, tænderklaprende, bloddryppende, virkelighedsforvrængende eller gåsehudsgysende historier. Eller for dig som elsker at knække sætninger i skæve, krøllede stykker og lege med sproget for legens skyld. Kort sagt for dig, der er glad for at skrive, og som synes, det kunne være skønt at være i rum med andre, der har det på nøjagtig samme måde. Det er dødsens alvorligt, det er sjov og ballade. Vi boltrer os på fantasiens uendelige legeplads.

Gennem forskellige skriveøvelser prøver vi kræfter med måder at skrive på, emner at skrive om og hvem og hvad, vi kan skrive som. Vi læser op for hinanden og taler om, hvad vi har skrevet. Til slut udgiver vi en tekstsamling og holder en hyggelig oplæsning.

Skrivegruppen undervises af Peter Rewers, forfatter og underviser på Venø Efterskoles skrivelinje. Peter har mange års erfaring med undervisning af unge mennesker og forstår at skabe de kreative rum for udfoldelse.

Ved spørgsmål er du velkommen til at kontakte Berit på telefon: 20128698 eller mail: bov@struer.dk

Der er mulighed for at søge tilskud til egenbetalingen hos Fritidsvejleder Luuise Ehlers, hun kan kontaktes her: